...
ul. Świerzawska 19/1
60-321 Poznań
+48 601 45 21 45
recepcja@femea.pl

Polityka Prywatności

Celem Polityki prywatności jest przekazanie podmiotom danych informacji na temat sposobu przetwarzania ich danych osobowych oraz poinformowania o przysługujących prawach, zapraszamy zatem do zapoznania się z nią.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z zapisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zw. dalej RODO przekazujemy poniższe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych. 

ADMINISTRATOR

Administratorem danych osobowych jest FEMEA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Świerzawska 19/1, 60-321 Poznań.

Z Administratorem można się skontaktować:

z dopiskiem „RODO”.

CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Prowadząc działalność Administrator przetwarza dane osobowe podmiotów danych w różnych celach, które wraz z podstawami prawnymi znajdują się poniżej.

Cel przetwarzania danych osobowych Podstawa prawna do ich przetwarzania
Udzielanie odpowiedzi na kierowane zapytania
Prowadzenie komunikacji z osobami zainteresowanymi współpracą
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z prowadzaną działalnością
Weryfikacja tożsamości
Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z art. 25 ust. 1 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz par. 10 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania
Rejestracja wizyty
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO realizacja świadczenia
Udzielanie świadczeń zdrowotnych w celu postawienia diagnozy i rozpoczęcia leczenia
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO realizacja świadczenia Art. 6 ust. 1 lit. c RODO wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
Prowadzenie dokumentacji medycznej
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 9 ust. 2 lit. h RODO obowiązek prawny
Realizacja praw pacjenta – odbieranie oświadczeń, upoważnień innych osób do informacji o stanie zdrowia, dokumentacji medycznej
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 9 ust. 3 i art. 26 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta
Weryfikacja kontrahentów
Art. 6 ust. 1 lit c RODO – obowiązek prawny Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa finansowego
Działania związane z zawarciem oraz realizacją umowy na świadczenie usług w tym ofertowanie
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – zawarcie i realizacja umowy
Wykonywanie ciążących na Administratorze obowiązkach prawnych takich jak wystawianie faktur oraz dokonywanie rozliczeń podatkowych
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wykonanie ciążących na Spółce obowiązków prawnych wynikających m.in. z ustawy o rachunkowości
Rozpatrywanie reklamacji, skarg i wniosków
Ustalenia, obrona oraz dochodzenie ewentualnych roszczeń
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO prawnie uzasadniony interes tj. zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług oraz obrona interesów Administratora
Zarządzanie stroną internetową
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora w celu zapewnienia bezpieczeństwa strony internetowej
Kierowanie marketingu bezpośredniego w imieniu własnym do potencjalnych Klientów
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes polegający na budowaniu relacji oraz ofertowaniu naszych usług Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda, jeżeli będzie wymagana

WYMÓG PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Korzystanie z usług Kliniki jest dobrowolne jednak świadcząc usługi zdrowotne jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa. Brak podania danych będzie skutkował odmową rezerwacji wizyty lub udzielnie świadczenia.  

Podanie danych osobowych jest również niezbędne w celu udzielania odpowiedzi na wpływające zapytania, zawarcie umowy czy też do przyjęcia i realizacji usługi.

ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami danych mogą być:

  • inne podmioty lecznicze współpracujące z Administratorem, w celu zapewnienia ciągłości leczenia;
  • podmioty, którym przysługuje prawo dostępu do dokumentacji medycznej na mocy przepisów prawa;
  • osobom upoważnionym przez Pacjenta;
  • dostawcy usług i rozwiązań technicznych i organizacyjnych (teleinformatycznym, firmom kurierskim, pocztowym, operatorzy płatności, firma monitorująca);
  • dostawcom usług prawnych i doradczych (kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym);
  • podmioty prowadzące działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze).

Dodatkowo dane osobowe mogą być przekazywane na podstawie przepisów prawa uprawnionym podmiotom takim jak: ZUS, KAS czy Policja i sąd.

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu. Co do zasady dane są przechowywane przez okres świadczenia usługi lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora.

Okresy w jakich będą przechowywane poszczególne kategorie danych osobowych
w zależności od celów i przetwarzania:

  • dane niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zapytania przechowujemy tak długo, jak jest to konieczne dla rozwiązania sprawy lub tak długo, jak wymagają tego określone w przepisach prawa okresy przedawnienia roszczeń;
  • dane osobowe zgormadzone w dokumentacji medycznej przechowujemy zgodnie
    z zasadami określającymi okres przechowywania dokumentacji medycznej, zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i rzeczniku Praw Pacjenta;
  • dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości i względów podatkowych przechowujemy przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

Informujemy, że podmiot danych posiada następujące prawa:

  • prawo dostępu do danych osobowych;
  • prawo do sprostowania danych;
  • prawo do usunięcia danych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu.

Aby skorzystać z przysługujących praw należy skontaktować się z Administratorem:

  1. pisząc na adres siedziby Spółki,
  2. pisząc na adres mailowy: kontakt@femea.pl.

Administrator zgodnie z art. 12 ust. 3 RODO ma miesiąc czasu na udzielnie odpowiedzi
w związku z realizacją praw od dnia ich otrzymania.

Dodatkowo w przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych przez Administratora przysługuje prawo założenia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Prawo wniesienia sprzeciwu

Mając na uwadze, że dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawie uzasadnionego interesu Administratora podmiot danych ma prawo zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację.

Prawo wycofanie zgody

W zakresie, w jakim Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody podmiot danych ma prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Aktualna wersja Polityki obowiązuje od 1/11/2024 roku i może podlegać aktualizacjom.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.